0item(s)

Jelenleg még üres a bevásárlókosarad.

BELÉPÉS A FIÓKBA

KOSÁR

PÉNZTÁR



Kijelentkezés

Product was successfully added to your shopping cart.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


Üdvözöljük a ZV-IMPEX Kereskedelmi Betéti Társaság (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.dressa.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azokat Szolgáltató iktatja, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A szolgáltató

Cégnév:ZV-IMPEX Kereskedelmi
Betéti Társaság
Székhely,
levelezési cím:
6728 Szeged, Dorozsmai út 46. A. ép.
Adószám:21643628-2-06
Cégjegyzékszám:06-06-002164
Bejegyző Bíróság
neve:
Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Bankszámlaszám:11735005-26060561-00000000
Elérhetőségünk:


ugyfelszolgalat[kukac]dressa.hu
+36-62/552-507


Felhasználási feltételek

Felelősség

Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződés szegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együtt működik az eljáró hatóságokkal a jog sértések felderítése végett.

A felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe vételével köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szolgáltató és Vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Vásárló törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Vásárló regisztrációját.

Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolat készítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.dressa.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

A honlapon történő vásárlás

Regisztráció

A Honlap tartalmának jelentős része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül, azonban a Honlapon a “Fiókom” és a “Kívánságlistám” funkciók használatának feltétele az érvényes regisztráció.

Vásárló regisztrálni a Honlap felső menüjében megtalálható „Bejelentkezés” menüpontra kattintást követően, a „Regisztráció” lehetőséget kiválasztva tud. A regisztrációs adatlap értelemszerű kitöltését követően pedig a „Fiók létrehozása” mezőben található „Elküld” gombra kattintva tudja regisztrálni. Ezen felül a Vásárló regisztrálhat a megrendelés elküldésének folyamata során is a „Pénztár” oldalon található űrlap értelemszerű kitöltésével. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

  • Vezetéknév és Keresztnév, (kötelezően megadandó)
  • Cégnév (ha céges felhasználó)
  • E-mail cím (ami egyben felhasználónév, kötelezően megadandó),
  • Jelszó
  • Adószám (ha céges felhasználó)



Ezen a felületen tud a Vásárló feliratkozni a hírlevélre, az erre szolgáló checkbox bepipálásával.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.

A sikeres regisztrációt követően, Vásárló a Honlap tetején található „Bejelentkezés” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mailcím, jelszó) tud belépni a Honlapra.

Vásárló jogosult a regisztrációjának törlését kérni az konyvelo[kukac]harisnyadiszkont.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

Megrendelés

A Honlapon a Vásárló a regisztrált fiókjába való bejelentkezést követően megrendelést adhat le a Honlapon eladásra meghirdetett termékekre.

Vásárló a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a Honlap felső menüjében található menüpontok valamelyikére kattintást követően böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Vásárlónak lehetősége van a Honlap tetején található kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti. Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

Vásárló a választható tulajdonságok kiválasztását követően a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva helyezheti virtuális kosarába az adott terméket, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét a +; - gombok használatával.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét stb.) Vásárló a Honlap jobb felső sarkában található kosár ikonra kattintva ellenőrizheti. A kosár ikonra kattintva Vásárlót a kosár felületre navigálja a Honlap.

A kosár felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a rendelés végösszegét.

Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából az X-re kattintva törlődik a tétel a kosárból, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a „Mennyiség” oszlopban a mennyiség számának átírásával.

A kosár felületen a Vásárlónak lehetősége van kuponkód érvényesítésére, a „Van kuponkódod?” mező kitöltésével majd a „Kupon érvényesítése” gombra kattintással.

A Vásárló a rendelése teljesítéshez szükséges adatokat a „Pénztár” felületen adhatja meg a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással.

A Vásárló a terméket a bejelentkezést követően, a „Pénztár” felületen található űrlap kitöltésével, a számlázási adatok megadását, valamint a szállítási és fizetési módok kiválasztását követően tudja megrendelni. Ha még nem regisztrált, akkor az ÁSZF REGISZTRÁCIÓ menüpontjában leírtaknak megfelelően tudja a regisztrációt végrehajtani. A bejelentkezést követően a Vásárló beválthatja pontjait (lásd bővebben lejjebb) a fizetési mód kiválasztásánál a „[hűségpont]” mezőben, ahol pontosan megadhatja a beváltani kívánt mennyiséget. Ha a Vásárló megadta, hogy mennyi pontot kíván beváltani, azt a rendszer automatikusan levonja a megrendelésének végösszegéből.

A Vásárlónak a „Pénztár” felületen meg kell adnia az általa választott szállítási módot, melyek díjai az adott szállítási mód mellett feltüntetettek, továbbá ki kell választania a fizetési módot

A szükséges adatok megadása után a Vásárló a Honlapon lejjebb görgetve láthatja a rendelésének „Áttekintését”, ahol szerepelnek a kosárban lévő termékek név, szín, méret, mennyiség és ár tulajdonságaikkal együtt.

Az „Áttekintés” mezőben szerepelnek továbbá a szállítás díjai és a fizetési móddal kapcsolatos esetleges díjak, valamint a rendelés nettó illetve bruttó végösszege.

A Vásárlónak az „Áttekintés” mezőben lehetősége van a megrendeléséhez megjegyzést fűzni a Szolgáltató, valamint a futár felé is, a megfelelő szövegdobozok kitöltésével.

A rendelés feladása a „Rendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Minimum rendelési érték bruttó 3000 Ft.

Telefonos megrendelés

A Szolgáltató telefonon is fogad megrendeléseket H-P 09:00-17:00 óráig. Az ügyintéző kizárólag a megrendelést veszi fel, kérdésekre válaszolni nem tud. A telefonos megrendelést a 62 / 552 507 telefonszámon tudja leadni a Vásárló. Ha a Vásárlónak panasza vagy egyéb kérdése lenne, akkor az 1. pontban megjelölt telefonszámon vagy email címen tudja felvenni a Szolgáltatóval a kapcsolatot.

Hűségpontok

Pontok beváltása esetén 1 pont= 1Ft-nak felel meg. A Szolgáltató fenn tartja magának a jogot, hogy a hűségpontok értékét az előbbitől eltérően határozza meg. Az előbbi értéktől való eltérésről és az eltérés időtartamáról a Szolgáltató e-mailben értesíti a Vásárlót. A pontokat a rendszer 90 napig tárolja, így azokat a jóváírásuktól számított 90 napon belül lehet felhasználni. A Vásárló a „Fiókom”\”Hűségpontok” menüre kattintást követően látja a pontjainak egyenlegét és a kosárba rakott termékeknél el tudja dönteni, hogy fel kívánja e használni azok egy részét vagy egészét.

Ha a Vásárló él elállási jogával, akkor a vásárlást követően jóváírt pontok levonásra kerülnek, tekintettel arra, hogy a vásárló részére a megrendelés során kifizetett végösszeg visszatérítésre kerül. A Hűségpontok levonásra kerülnek abban az esetben is, ha vásárlás azért nem valósul meg, mert a Vásárló a kiszállított csomagot nem vette át.

Termékek ára

A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy pénznemet váltson és ez esetben Euroban kerülnek feltüntetésre az árak a Honlapon.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Vásárló olyan szállítási módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.

Amennyiben minden gondosság ellenére véletlenül hibás ár kerül feltüntetésre a Honlapon, az Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a Vásárlónak a kijavított, tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Vásárló kötelezettségek nélkül elállhat a megrendeléstől. Hibás árnak minősül különösen (de nem kizárólagosan) a nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék közismert, általánosan elfogadott forgalmi értékétől jelentősen eltér; az esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár; továbbá az egyéb, feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.

A fogyasztónak minősülő vásárlókra vonatkozó kedvezmények és kuponok nem érvényesek a Szolgáltató viszonteladói partnereire.

Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (adatmódosítás menüben), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „kuka” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely automatikus visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ezen automatikus visszaigazoló email nem minősül a Vásárló általi ajánlattétel elfogadásának a Szolgáltató részéről.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Fizetés

Fizetés utánvétellel: A termék ellenértékének kiegyenlítése történhet utánvétellel, így ez esetben a Vásárló készpénzben köteles a futárnak vagy személyes átvétel esetén az eladónak kifizetni a megrendelésének végösszegét. Az utánvét díja bruttó 490 Ft., ami a szállítási díjon felül fizetendő.

Előre utalás: Vásárló a megrendelt termékek árát előre fizeti meg a Szolgáltató részére. Ezen fizetési mód választása esetén a Vásárló mindenképp várja meg, amíg a Szolgáltató visszaigazolja a megrendelést, addig semmiképp ne indítsa el az utalást. Szolgáltató a megrendelt terméket a vételár számláján történő jóváírását követően adja postára vagy adja át a futárnak és értesíti a Vásárlót arról, hogy megrendelése mely napon kerül kiszállításra. Előreutalás esetén a Vásárlónak lehetősége van mind forint (HUF), mind pedig euró (EUR) pénznemben történő fizetésre. Forint pénznemben történő fizetés esetén a Vásárlónak a következő adatok szerint kell teljesíteni az átutalást: OTP-s Számlaszám (Ft): 11735005-26060561 IBAN: HU90117350052606056100000000 SWIFT:OTP VHUHB. Euró pénznemben történő fizetés esetén a Vásárlónak a következő adatok szerint kell teljesítenie az átutalást: OTP-s Számlaszám (Euro): 11763354-40652883 IBAN: HU24117633544065288300000000 SWIFT: OTP VHUHB. Mindkét pénznemben történő utalás esetén a ZV-IMPEX BT-t kell kedvezményezettként megjelölni és szükséges a megjegyzés rovatban feltüntetni a megrendelés azonosító számát. Előreutalás esetén a Vásárlónak a megrendelés feladásától számított 7 napon belül kell elutalnia az összeget. Amennyiben a Vásárló ennek nem tesz eleget, úgy a Szolgáltató törli a rendelését.

Fizetés bankkártyával a SimplePay, vagy a PayPal szolgáltatásán keresztül: Szolgáltatás végösszegének azonnali kifizetése történhet az SimplePay,vagy PayPal rendszerén keresztül, Visa (Verified by Visa), Visa Electronics, Master Card (Master Card Secure Code) és Maestro kártyákkal. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A pénzügyi szolgáltató kizárólag a Felhasználó által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a pénzügyi szolgáltató nem kap értesítést Szolgáltatótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a pénzügyi szolgáltató érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a pénzügyi szolgáltató oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Felhasználó internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Felhasználó folyószámláján.

Számla

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

Termékek kézbesítése

Személyes átvétel

A Vásárló a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Szolgáltató Szegedi átvételi pontjain: 1. 6725 Szeged, Petőfi sugárút 83/a címen, vagy 2. a Szolgáltató raktárában a 6728 Szeged, Dorozsmai út 46/a címen.

Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről az eladótól kérnie kell jegyzőkönyvet felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Kiszállítás

A megrendelések kézbesítését munkanapokon 8 és 17 óra között - előzetes egyeztetés nélkül – a GLS illetve az MPL futárszolgálat végzi.

Ha a Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

A csomag aktuális helyzetéről a Szolgáltató értesítést küld a Vásárló részére e-mailben a megadott email címre.

MPL
Amennyiben a Vásárló a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár újra megkísérli a csomag kézbesítését. Amennyiben a második kézbesítési kísérlet is meghiúsul a futár értesítést hagy a szállítási címen. A csomag az értesítés kiállítását követő 10 napon belül átvehető az értesítésben megjelölt postahivatalban.

GLS futárszolgálat
A futárszolgálat a csomag Szolgáltatótól való átvételét követően e-mail értesítést küldd a Vásárlónak, mely e-mailben található linkre kattintva a Vásárlónak lehetősége van a küldemény online történő követésére.

A Vásárlónak lehetősége van az ország több mint 3000 PostaPontján is átvenni a rendelését. A Posta Pontokra a Vásárlónak kel elmennie a PostaPontként is uzemelő postahivatalba, vagy Mol benzinkútra, Coop üzletbe, vagy a Posta Csomagautomatájához. Ezen helyen naprakész listája a pénztárban a szállítási mód megtakinthető és kiválasztható.

Ha Vásárló sérülést tapasztal a csomagoláson, az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja.

Szállítási költségek (ÚJ ABLAKBAN NYÍLIK MEG) »


Szállítási határidő

A megrendelés kiszállításának határideje 3-7 munkanap, kivétel ha a beszállító/gyártó raktárában átmeneti szín/mérethiány keletkezik. Külföldre történő szállítás esetén a Szolgáltató csak a megrendelést követően tudja pontosan meghatározni a kiszállítás időpontját. Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha

  • a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
  • a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.


Elállási jog

Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • terméknek,
  • több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.


A Szolgáltató a törvényi előírásokhoz képest kedvezőbb, plusz 1 nappal több, vagyis 15 napos elállási időt biztosít.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja EZEN A LINKEN keresztül elérhető elállásinyilatkozat - mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 15. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 15 naptári napon belül (akár a 15. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 15 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 15 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át a visszaszállítás költségét a Fogyasztótól. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha utánvétes volt a fizetés módja abban az esetben bankszámlára történik a visszautalás. 
Ha kuponkóddal vagy más kedvezménnyel zajlik egy vásárlás, majd részleges, vagy teljes elállás/csereigény lesz a rendelésre, akkor a kedvezmény mértékével csökkentett összeget fogjuk jóváírni. A kedvezmény arányosan oszlik szét és vonódik le a rendelés termékeinek eredeti árából, tehát részleges elállás, vagy csere esetén is a visszaküldött termékre eső kedvezménnyel csökkentett értéket fogjuk jóváírni.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. feldolgozott állateledel).
  • azon termékek vonatkozásában ahol a rendeltetés szerű használat megkezdése után egészségügyi okok miatt nem küldhető vissza (pl fehérneműk, harisnyák)


Szavatosság

Kellék szavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellék szavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termék hibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellék szavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többlet költséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellék szavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellék szavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellék szavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellék szavatossági és termék szavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Szavatossági igények érvényesítése

A Vásárló a szavatossági igényeit az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Szolgáltató felé.


Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

Online vitarendezési platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
    Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Székhely: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
    Telefon: +36-62/554-250/118
    Fax: +36-62/426-149
    E-mail: bekelteto.testulet[kukac]csmkik.hu


    Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
    A Békéltető Testületi eljárásban való együttműködésbeli kötelezettségünknek eleget teszünk, úgy mint válaszirat küldés és megjelenési kötelezettség szükség esetén.
  • Bírósági eljárás kezdeményezése



A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések, hardverrel és szoftverrel való kompatibilitás

Szolgáltató a Szolgáltatás 98%-os rendelkezésre állást garantálja, éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató előre értesítette Felhasználót a Honlapon. A Honlap mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A Honlap kommunikációja http protokollon keresztül történik. A Honlapon keresztül történő kommunikáció nem titkosított. […] A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi Felhasználó vonatkozásában - ideértve különösen hálózati szegmens, becenév, e-mail cím, stb. - felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.

Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók Honlap felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: [2023.október 13.]
Jelen dokumentum letölthető változata IDE kattintva érhető el »





Jelen dokumentum az Ormós Ügyvédi Iroda szellemi tulajdona. A dokumentummal kapcsolatban a tulajdonos minden jogát fenntartja. A dokumentum kizárólag a tulajdonos írásbeli hozzájárulásával használható fel. Elérhetőség: manager[kukac]ormosnet.hu, www.ormosnet.hu.



Tárhely szolgáltató:

Sigmanet kft, 1132 Budapest, Victor Hugo 22

info[kukac]sigmanet.hu

+36205532217