Mivel ruházati webáruházként ilyen témáról írunk, biztosan felmerült benne, hogy majd fényezzük a saját termékeinket. Nem. Mi már akkor elégedettek vagyunk, ha bármelyik titok felfedésével tudatosabb vásárlóvá tettünk Téged. Dönts okosan!

Lássuk, mi is a Fast Fashion? Ha tudsz angolul egy keveset, már sejted mit takar a kifejezés. Szó szerint "gyors divatot" jelent, a Dívány egyik cikkében pedig "olcsó divatnak" fordította le.

Mostanság elég sokat hangoztatjuk a facebook oldalunkon, hogy miért ne öltözz a kínaiból, sajnos a Fast Fashion is hasonlóan negatív téma. Ezért ha nem akarsz néhol túl őszinte gondolatokat hallani, inkább most zárd be az ablakot.

A Fast Fashion gyártók és forgalmazók nem csak a hulladékot tolják az emberek orra elé - mint a kínai. Ettől sokkal furfangosabbak!

 

Fast Fashion Titok #1

Normális esetben két szezonja van a divatnak: tavasz/nyár és ősz/tél. Hát persze, hogy a két szezon nem hozna elég bevételt, ezért felosztják az évet 52 mini szezonra, és azt sugallják, hogy amit a múlt héten vettél, már nem divatos, cseréld le újra. És újra. És újra. És újra...

Fast Fashion Titok #2

 A CEH egyik kimutatása szerint több fast fashion hálózat ólommal és más káros anyaggal szennyezett terméket hozott a piacra, annak ellenére hogy 2013-ban aláírtak egy megállapodást, hogy korlátozzák a nehéz fémeket termékeikben. Nem szép dolog!

Fast Fashion Titok #3

 A nálunk is ismert H&M vagy Zara esetében az eredeti cikk szerzője szerint úgy gyártják a ruhákat, hogy azt minél hamarabb le kelljen cserélni. Erre az ötletre csillagos ötöst adnék marketingből, de etikából megbuktatnám őket. 

Fast Fashion Titok #4

 Valójában brókerek bízzák meg a tervezőket, hogy készítsenek olcsón eladható, silány minőségű termékeket - írja Jay Hallstein a The Myth of the Maxxinistában. Okos!

Fast Fashion Titok #5

20-60%-ban hivatalosan nem bejelentett munkásokkal készíttetik a ruhákat otthonaikban, és sokszor a gyerekek is besegítenek a szülőknek, hogy határidőre befejezzék a munkát. 

 

Mivel ruházati webáruházként ilyen témáról írunk, biztosan felmerült benne, hogy így szeretnénk fényezni saját termékeinket. Nem. Mi már akkor elégedettek vagyunk, ha bármelyik titok felfedésével tudatosabb vásárlóvá tettünk Téged. Dönts okosan!